TTW
TTW

Тамоюлҳои ташаккули саноати ҷаҳонии меҳмоннавозӣ бо таваррум, қарз, тавсеаи боҳашамат, динамикаи бозори Чин, технология ва устуворӣ

Панҷшанбе, октябр 24, 2024

Саноати ҷаҳонии меҳмоннавозӣ бо тамоюлҳои калидӣ, аз қабили фишорҳои таваррум, мавҷудияти қарзи интихобӣ ва норасоии доимии истеъдодҳо таҳаввулоти назаррасро аз сар мегузаронад. Занҷирҳои меҳмонхонаҳо стратегияҳои инноватсиониро барои баланд бардоштани самаранокии амалиёт ва назорати хароҷот бо бисёре аз моделҳои дороиҳои сабук қабул мекунанд. Дар баробари ин, бахши меҳмонхонаҳои боҳашамат, махсусан дар бозорҳои рушдёбанда, ба монанди Ҳиндустон ва Индонезия, васеъ мешавад. Дар ҳамин ҳол, бозори Чин, ки замоне як қувваи бартаридошта буд, пас аз пандемия бо мушкилот рӯбарӯ мешавад. Пешрафтҳои технологӣ ва таҷрибаҳои устуворӣ инчунин таҷриба ва амалиёти меҳмононро тағир медиҳанд, зеро талаботи истеъмолкунандагон ба хидматҳои бефосила, аз ҷиҳати экологӣ тоза ва фардӣ афзоишёбанда дар тамоми бахши меҳмондорӣ идома дорад.


Дар мусоҳибаи истисноӣ бо Ануп Кумар Кешан, Сармуҳаррир ва Муассиси Travel and Tour World дар IHIF 2024, Дэн Воэлм, MRICS, директори генералӣ ва муассиси мушовирони AP Hospitality андешаҳои худро дар бораи тамоюлҳои калидӣ, ки айни замон соҳаи меҳмоннавозиро ташаккул медиҳанд ва чӣ гуна онҳо ба стратегияҳои занҷирҳои меҳмонхонаҳо ва тиҷорати меҳмоннавозӣ дар саросари ҷаҳон таъсир мерасонанд, мубодила мекунад.

Саноати ҷаҳонии меҳмоннавозӣ аз сабаби тамоюлҳои калидӣ, аз қабили таваррум, мавҷудияти қарзи интихобӣ ва норасоии доимии истеъдодҳо ба тағйироти ҷиддӣ дучор мешавад. Барои рафъи ин мушкилот, занҷирҳои меҳмонхонаҳо стратегияҳои инноватсионӣ барои баланд бардоштани самаранокии амалиётро қабул мекунанд ва бисёриҳо барои назорати хароҷот ба моделҳои дороиҳо рӯ меоранд.

Дар ҳамин ҳол, бахши меҳмонхонаҳои боҳашамат, бахусус дар бозорҳои рушдёбанда, ба монанди Ҳиндустон ва Индонезия, тавсеа меёбад. Бо вуҷуди ин, бозори Чин, ки як вақтҳо як бозигари бартаридошта буд, бо сабаби мушкилоти иқтисодӣ ва маҳдуди сафарҳои берунӣ пас аз пандемия бо барқароршавии сусттар дучор мешавад.

Пешрафтҳои технологӣ ва таҷрибаҳои устуворӣ инчунин соҳаро аз нав ташаккул медиҳанд ва талаботро ба таҷрибаи бефосила, аз ҷиҳати экологӣ тоза ва фардии меҳмонони меҳмонон афзоиш медиҳанд. Бо рушди интизориҳои истеъмолкунандагон, меҳмонхонаҳо ба хидматрасонии технологӣ ва ташаббусҳои сабз тамаркуз мекунанд, то рақобатпазир мондан ва қонеъ кардани талаботи афзоянда ба сафарҳои масъул.

Тамоюлҳои калидӣ дар айни замон соҳаи меҳмондорӣ кадомҳоянд ва онҳо ба стратегияҳои занҷирҳои меҳмонхонаҳо ва тиҷорати меҳмоннавозӣ дар саросари ҷаҳон чӣ гуна таъсир мерасонанд?

Саноати меҳмоннавозӣ аз сабаби таваррум ва афзоиши хароҷоти қарз, ки ҳардуи онҳо муваққатӣ ҳисобида мешаванд, вале ба ҳар ҳол ба амалиёт дар саросари ҷаҳон таъсир расониданд, бо мушкилоти ҷиддӣ рӯбарӯ шудааст. Гарчанде, ки фишорҳои таваррум дар вақтҳои охир паст шуда бошад ҳам, таъсири мусбат ба бозор ҳанӯз пурра амалӣ карда нашудааст. Қарз ба таври интихобӣ дастрас буд, алахусус барои корхонаҳое, ки вазъи молиявии заифтаранд ва мушкилоти иловагӣ эҷод мекунанд. Бо вуҷуди ин, бонкҳо дарк мекунанд, ки меҳмонхонаҳо дар байни охирин дороиҳои шахсони ниёзманд фурӯхта мешаванд.

Мушкилоти калидӣ барои соҳа ҳамчунон нарасидани истеъдодҳо боқӣ мемонад, ки операторҳоро водор месозад, ки ҳалли инноватсионӣ барои назорати хароҷот ва баланд бардоштани самаранокӣ таҳия кунанд. Бисёриҳо амалиётро ба тартиб меоранд ё ба афзоиши даромад тамаркуз мекунанд. Дар байни ин фишорҳои молиявӣ, модели дорои нур, ки ширкатҳо на ба моликияти амвол ба бренд ва менеҷмент тамаркуз мекунанд, хеле маъмул боқӣ мемонад. Ин модел ба тиҷорат имкон медиҳад, ки ҳангоми мутобиқ шудан ба шароити тағйирёбандаи бозор чандир ва устувор бошанд.

Шумо тавсеаи занҷирҳои меҳмонхонаҳои боҳашаматро дар чанд соли оянда, бахусус дар бозорҳои рушдёбанда чӣ гуна мебинед? Оё минтақаҳои мушаххасе ҳастанд, ки барои рушди назаррас омодаанд?

Вақте ки сухан дар бораи эҷоди сарват ва потенсиали бозори боҳашамат меравад, Ҳиндустон бо афзоиши аҳолии сарватманд ва тавсеаи иқтисодиёти худ дорои бузургтарин имконият дар минтақа мебошад. Индонезия инчунин потенсиали назаррасро нишон медиҳад, алахусус дар робита ба самтҳои сайёҳии баландсифати худ. Бо вуҷуди ин, бисёре аз самтҳои пайдошавандаи минтақа, дар ҳоле ки умедбахшанд, эҳтимол дорад, ки дар ояндаи наздик бо сабаби мушкилот бо инфрасохтор ва дастрасӣ сусттар аз занҷирҳои меҳмонхонаҳои боҳашаматро бубинанд.

Ҷойҳои боҳашамати хуб ба мисли Малдив, Сейшел, Бали, Пхукет, Самуи, Саня ва Гоа дар бозор бартарӣ доранд, зеро онҳо аллакай инфрасохтори зарурӣ, дастрасӣ ва эътирофи қавии бренд доранд. Ин ҷойҳо барои ҷалби сайёҳони сарватманд, ки таҷрибаҳои олӣ доранд, хуб ҷойгир шудаанд. Такмили инфрасохтор, аз қабили алоқаи ҳавоӣ ва хидматрасонии меҳмоннавозӣ, як раванди тӯлонӣ ва мураккаб аст ва самтҳои нав барои рушди бахшҳои сайёҳии худ ба дараҷае, ки дар ин маконҳои муқарраршуда дида мешавад, сармоягузории назаррас ва вақтро талаб мекунанд.

Дар робита ба самтҳои ояндадор, Флорес ва Комодо дар Индонезия бо сабаби зебоии табиии нопайдона ва потенсиали рушди сайёҳии боҳашамат бештар таваҷҷӯҳи шахсони Ultra High Net Worth (UHNWIs) -ро ҷалб мекунанд. Ба ҳамин монанд, баъзе аз ҷазираҳои Окинава таваҷҷӯҳи бештари брендҳои меҳмонхонаҳои боҳашаматро ҷалб мекунанд ва таъминот оҳиста-оҳиста меафзояд. Ин самтҳо, дар ҳоле, ки ҳанӯз дар марҳилаи аввали рушди худ, интизор меравад, ки маъруфияти онҳо афзоиш ёбад, зеро инфрасохтор беҳтар мешавад ва брендҳои боҳашамат мехоҳанд дастрасии худро ба бозорҳои нав ва камтар тиҷоратӣ барои сайёҳони оқил васеъ кунанд.

Бо кадом роҳҳо бозори Чин дар бахши меҳмоннавозии ҷаҳонӣ бартарӣ пайдо кардааст ва кадом омилҳо ба ин бозор таъсир мерасонанд?

Пеш аз пандемия, бозори Чин дар туризми байналмилалӣ нақши бартарӣ дошт, ки аз ҷониби аҳолии афзояндаи сарватманд бо хоҳиши қавии саёҳат дар саросари ҷаҳон асос ёфтааст. Бо вуҷуди ин, Чин, ки як бозори васеъ ва мураккаб аст, вақтҳои охир бо мушкилоти зиёд рӯ ба рӯ шудааст ва барқароршавии онро душвор мегардонад. Як масъалаи асосӣ ин сустшавии иқтисодиёт аст, ки қудрати хароҷоти одамонро коҳиш дод ва баъдан ҳам сафарҳои хориҷиро маҳдуд кард ва ҳам хароҷот барои як сафар.

Илова бар ин, додани шиноснома ва пайвасти парвозҳо пас аз пандемия ба зудӣ барқарор нашуданд ва бозсозии бозорро боз ҳам коҳиш дод. Ин монеаҳои логистикӣ дар якҷоягӣ бо мушкилоти иқтисодӣ маънои онро доранд, ки барқарорсозии пешбинишудаи сайёҳии хориҷии Чин эҳтимолан нисбат ба пешгӯии қаблӣ сусттар хоҳад буд.

Меҳмонхонаҳо ва дигар тиҷорати марбут ба сайёҳӣ бо эътирофи сустшавии тӯлонӣ, бозорҳо ва ҷараёнҳои даромади худро диверсификатсия карданд, то вобастагӣ ба сайёҳони чиниро коҳиш диҳанд. Бо вуҷуди ин, онҳо ҳушёр мемонанд ва омодаанд, ки ҳама гуна эҳёи талаботро қонеъ кунанд, зеро медонанд, ки потенсиали дарозмуддати бозори Чин пас аз ҳалли мушкилот қавӣ боқӣ мемонад.

Чӣ тавр занҷирҳои меҳмонхонаҳои боҳашамат стратегияҳои худро барои қонеъ кардани талабот ва афзалиятҳои сайёҳи афзояндаи Чин мутобиқ мекунанд?

Занҷирҳои меҳмонхонаҳои боҳашамат дар бораи мизоҷони худ дарки амиқ доранд ва дар эътироф ва вокуниш ба тамоюлҳои пайдошуда дар ҳар як сегмент моҳир мебошанд. Яке аз самтҳои назарраси рушд ин сафарҳои инфиродии занон мебошад, ки торафт маъмул мегардад. Илова бар ин, самтҳои берун аз роҳ дар байни сайёҳон дар ҷустуҷӯи таҷрибаи беназир ва камтар тиҷоратӣ дар саросари ҷаҳон ҷалб мешаванд.

Монеаи забонӣ дар ин бахш нигаронии ҷиддие нест, зеро бисёре аз сайёҳон, ба хусус онҳое, ки таҳсилоти хуб доранд ё дар хориҷа таҳсил кардаанд, дар паймоиши самтҳои байналмилалӣ бароҳатанд. Ин таълим доираи васеи имкониятҳои сафарро мекушояд ва ҷаҳонро барои ин демографӣ дастрастар мекунад.

Аммо, сарфи назар аз потенсиали равшан, ҳаҷми сайёҳон дар ин чароғ ҳанӯз нисбатан хурд аст. Ин барои операторони боҳашамат мушкил эҷод мекунад, ки бояд бодиққат фикр кунанд, ки чӣ қадар тақсимоти захираҳо барои ин бозор мувофиқанд. Дар ҳоле ки талабот афзоиш меёбад, занҷирҳои боҳашамат бояд сармоягузориҳои худро дар ин сегмент бо дигар соҳаҳои тиҷорати худ мувозинат кунанд, то рушди устуворро таъмин кунанд.

Кадом пешрафтҳои технологӣ ба саноати меҳмондорӣ дар давраи пас аз COVID таъсири назаррас расониданд ва чӣ гуна ин технологияҳо таҷрибаи меҳмононро беҳтар мекунанд?

Технология дар соҳаи меҳмоннавозӣ ҳатман таҷрибаи меҳмононро ба маънои анъанавӣ такмил намедиҳад, аммо он амалиёти пасипардаро барои нигоҳдорӣ ё такмил додани таҷрибаи меҳмонон бо шумораи ками одамон ва эътимоди камтар ба нуқтаҳои тамоси мустақими инсонӣ такмил медиҳад. Ин равиш ба меҳмонхонаҳо имкон медиҳад, ки хидматрасонии бефосила, оқилона ва ҷавобгӯ, хусусиятҳои калидӣ, ки аломати меҳмоннавозии боҳашамате, ки бо технология мубаддал шудаанд, пешниҳод кунанд.

Меҳмонон имрӯз интизоранд, ки мутобиқсозӣ ва самаранокиро бидуни муоширати нолозим интизоранд ва технология ба ин мувозинат кӯмак мекунад. Масалан, бақайдгирии мобилӣ торафт маъмултар шуда истодааст, ки ба меҳмонон имкон медиҳад, ки пурра аз офис канор гузаранд. Ба ҳамин монанд, паёмнависии фаврӣ ва барномаҳои чатҳои гурӯҳӣ, хоҳ ба барномаҳои меҳмонхонаҳо ва ҳам тавассути платформаҳои маъмул ба монанди WhatsApp ҳамгирошуда, муоширати воқеии байни меҳмонон ва кормандони меҳмонхонаро фароҳам оварда, ба ниёзҳои меҳмонон бидуни тамоси рӯ ба рӯ посухҳои зуд медиҳад. Ин технология ҳам қаноатмандии меҳмонон ва ҳам самаранокии амалиётиро беҳтар мекунад.

Дигар замимаҳои бомуваффақияти технология роботҳои хидматрасонии ҳуҷраҳоро дар бар мегиранд, ки ашёро мустақиман ба утоқҳои меҳмонон интиқол медиҳанд, имкони рад кардани хидматрасонии хона тавассути барномаҳои мобилӣ ва хидматрасонии таваққуфгоҳи мобилӣ, ки меҳмононро ҳангоми омода будани мошинашон огоҳ мекунанд. Ин навовариҳо ба содда кардани хидматҳо ва ба меҳмонон имкони назорати бештари таҷрибаи худ мусоидат мекунанд.

Як технологияе, ки дар баъзе ҷойҳо баҳсбарангез боқӣ мемонад, фармоиш дар болои миз тавассути рамзҳои QR мебошад. Дар ҳоле, ки баъзе меҳмонон бароҳатии скан кардани кодро барои фармоиш додан қадр мекунанд, дигарон системаро ғайришахсӣ меҳисобанд ва дар баъзе мавридҳо татбиқи он нобаробар будааст. Системаҳои бад иҷрошуда метавонанд таҷрибаи меҳмононро ба ҷои такмил додани он халалдор кунанд.

Ман шахсан функсияи чати дастаро яке аз воситаҳои муассиртарин барои беҳтар кардани хидмат мебинам. Бисёре аз операторҳо аллакай ин технологияро қабул кардаанд, ки имкон медиҳад муоширати зуд ва оқилона, ки таҷрибаи меҳмононро бидуни дахолати мустақим беҳтар мекунад.

Идоракунии истеъдодҳо низ ба туфайли технологияи нав пешрафтҳои назаррасро мушоҳида кард. Воситаҳои беҳтари банақшагирӣ, пайгирии иҷроиш ва иртибот ба операторони меҳмонхона кӯмак мекунанд, ки кормандонро самараноктар идора кунанд, махсусан дар замоне, ки мушкилоти кадрӣ боқӣ мемонад.

Дар ҳоле ки AI то ҳол ба ҷанбаҳои меҳмоннавозии меҳмонон таъсири назаррас нарасондааст, он дар идоракунии даромад ва маркетинг нақши муҳим бозида, ба меҳмонхонаҳо дар оптимизатсияи стратегияҳои нархгузорӣ ва ҳадафи сегментҳои дурусти муштариён кӯмак мекунад. Бо рушди технология, AI интизор меравад, ки таҷрибаи меҳмонон ва самаранокии амалиётиро боз ҳам беҳтар созад.


Кадом мушкилот ва имкониятҳоро барои брендҳои ҷаҳонии меҳмоннавозӣ пешбинӣ мекунед, зеро онҳо ҳузури худро дар бозори Чин васеъ мекунанд?

Манзараи меҳмоннавозӣ дар Чин тағироти ҷиддиро аз сар мегузаронад, зеро брендҳои маҳаллӣ қавитар мешаванд ва бозори амволи ғайриманқул, ки замоне як муҳаррики калидӣ барои иқтисод буд, дигар ҳамон сатҳи имкониятро барои сохтмони меҳмонхонаҳои нав пешниҳод намекунад. Тавсеаи босуръате, ки дар солҳои қаблӣ мушоҳида мешуд, суст шуд ва меҳмонхонаҳои навбунёд камтар маъмул шуда истодаанд. Ба ҷои ин, бозор таваҷҷӯҳи бештарро ба табдилдиҳӣ - табдил додани биноҳои мавҷуда ба меҳмонхонаҳо - ба муқобили сохтани амволи нав аз ибтидо дида истодааст. Ин тағирот бо воқеияти иқтисодӣ ва тағирёбии динамикаи бозор ба амал меояд.

Илова бар ин, тағйироти демографӣ ба амал меоянд, зеро аҳолии Чин тадриҷан коҳиш меёбад. Ин эҳтимол ба суръати сусти рушди бахши меҳмоннавозӣ мусоидат мекунад. Бо кам шудани аҳолӣ, ҳавзаи истеъдодҳо барои операторони меҳмонхонаҳо, ки аллакай бо нарасидани кадрҳо нисбат ба андозаи бозор мубориза мебаранд, боз ҳам мушкилтар мегардад. Ин на танҳо барои меҳмонон, балки барои кормандони соҳибихтисос низ рақобати иловагӣ эҷод мекунад.

Бо вуҷуди ин мушкилот, хоҳиши модарзодии инсон ба сафар кафолат медиҳад, ки талабот ба хидматрасонии меҳмоннавозӣ дар тӯли даҳсолаҳои оянда афзоиш хоҳад ёфт. Вақте ки Чин рушди иқтисодиро идома медиҳад, бештари аҳолии он имкони сафарҳои дохилӣ ва хориҷиро ҷустуҷӯ хоҳанд кард.

Барои контекст, иқтидори утоқҳои меҳмонхонаи Чин ба ҳар сари аҳолӣ дар айни замон камтар аз нисфи он дар Иёлоти Муттаҳида аст, ки иқтидори истифоданашудаи рушдро нишон медиҳад. Гарчанде ки солҳои тиллоии рушди босуръати меҳмонхонаҳо ба итмом расидаанд, ҳанӯз ҳам барои васеъ кардани саноат ҷой мавҷуд аст, гарчанде ки бо суръати сусттар ва рақобатпазиртар бошад.

Меҳмонхонаҳои боҳашамат ба фаъолияти худ устуворӣ ва таҷрибаҳои экологиро чӣ гуна ворид мекунанд ва ин чӣ гуна бо тамоюлҳои ҳозираи меҳмоннавозӣ ва интизориҳои истеъмолкунандагон мувофиқат мекунад?

Муносибат ба устуворӣ дар соҳаи меҳмоннавозӣ вобаста ба оператор ба таври назаррас фарқ мекунад. Барои баъзе брендҳо, ба монанди Soneva, устуворӣ дар матои амалиёт ва таҷрибаи меҳмонони онҳо бофта шудааст. Ин операторҳо ба таҷрибаҳои экологӣ, аз ҷуброни карбон барои парвозҳо то масолеҳи сохтмонӣ устувор ва ташаббусҳои коҳиши партовҳо афзалият медиҳанд. Бо вуҷуди ин, интизориҳои истеъмолкунандагон дар бораи устуворӣ дар минтақаҳо фарқ мекунанд. Масалан, дар Аврупо, огоҳӣ дар бораи амалияи устуворӣ бо фаҳмиши дақиқи фарқи байни ҷуброни карбон ва канорагирӣ аз карбон хеле баландтар аст. Баръакси ин, минтақаҳои дигар то ҳол аз ҷиҳати талаботи истеъмолкунандагон ва огоҳӣ аз имконоти сайёҳии устувор мувофиқат мекунанд.

Сарфи назар аз ин тафовутҳо, тамоюли умумӣ дар саноат ба самти дуруст ба сӯи амалияҳои устувортар ҳаракат мекунад. Бо вуҷуди ин, қисми зиёди масъулият то ҳол ба дӯши таҳиягарон ва соҳибони амвол меафтад, ки аксарияти онҳо ҳанӯз барои татбиқи ташаббусҳои сабз омода нестанд. Ин як мушкилро пеш меорад, зеро таҳиягарон дар қабули таҷрибаҳои устувор дар тамоми давраи зиндагии меҳмонхона - аз сохтмон то амалиёти ҳаррӯза нақши муҳим мебозанд.

Ҷолиб он аст, ки мизоҷони корпоративӣ, махсусан M.I.C.E. банақшагирандагон (Маҷлисҳо, ҳавасмандкунӣ, конфронсҳо ва намоишгоҳҳо) ва корпоратсияҳои фаромиллӣ (MNCs) ҳоло стандартҳои баландтари устувориро талаб мекунанд. Меҳмонхонаҳое, ки ба ин стандартҳо ҷавобгӯ нестанд, хавфи аз даст додани имкониятҳои тиҷоратии даромаднокро доранд. Ғайр аз устувории экологӣ, таваҷҷӯҳи афзоянда ба ҷанбаи иҷтимоии устуворӣ вуҷуд дорад, ки таҷрибаҳои одилонаи меҳнат ва таъсири ҷомеаро дар бар мегирад. Ҳалли ин масъалаҳои иҷтимоӣ нисбат ба ҳалли масъалаҳои экологӣ боз ҳам мураккабтар ва душвортар аст, аммо он як қисми муҳими гуфтугӯи устуворӣ дар меҳмоннавозӣ мегардад.

Мубодила кунед:

Ба бюллетени мо обуна шавед

« Бозгашт ба саҳифа

Posts мавзӯъ

Забони худро интихоб кунед

ҲАМКОРОНИ

дар-TTW

Ба бюллетени мо обуна шавед

Ман мехоҳам хабарҳои сайёҳӣ ва навсозии чорабиниҳои савдоро аз он гирам Travel And Tour World. хондам Travel And Tour World'sОгоҳӣ оиди бехатарӣ.

ХАБАРХОИ МИНТАКАВЙ

Аврупо

Амрико

Ховари Миёна

Осиё